woensdag 5 januari 2011

Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Mijn grote vriend is exit. Jaja, dezelfde grote vriend die ik zo zorgvuldig heb zitten lijmen. Hij werd mij toch iets te traag, te onhandig en te groot. Dus heb ik hem helaas de deur uit moeten knikkeren. Hij is vervangen door een snelle, slanke, roodharige dame. Na een hele dag zorgvuldig selecteren heb ik mijn nieuwe assistente aangenomen. Ze heeft een heleboel voordelen tegenover mijn oude vlam. Ze gaat veel langer mee, past zo in mijn tas en, heel belangrijk, ze kleurt bij mijn favoriete vulpen!
Dus met behulp van deze dame ga ik mijn blog weer hervatten. Na een paar weken zonder tijd, inspiratie en zin, ga ik er weer vol goede moed aan beginnen. En helaas heb ik gelijk droevig nieuws. Ik heb mijn manuscript terug gekregen van de uitgever. Er zat een bemoedigend briefje bij, maar het nieuws was niet goed. Ze willen het niet. Niet goed genoeg, te dik, te saai, te lang, verkeerde doelgroep, ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik het niet zomaar opgeef. Uitgever nummer twee is al benaderd, en nummer drie en vier zitten er aan te komen. Met mijn nieuwe roodharige assistente ga ik een hele nieuwe brief schrijven. Een die wat meer schrijverig en wat minder zakelijk is.
Ik ben heel benieuwd!

1 opmerking:

  1. Ach, ik herken dit bovenstaande.. Je krijgt een manuscript terug met een briefje.Hartelijk bedankt ,maar -jammer,helaas...
    Ik heb na een paar keer retour -mijn verhaaltjes opgestuurd naar een kattenblad en was meteen bingo.Ik kreeg toen een rubriek(ik schrijf vooral over katten) Voor mij was dat ook prima! Maar herken het gevoel..Wens je sterkte en hoop later succes -geef nooit op!

    BeantwoordenVerwijderen